הסתיימה חקירת תקיפת העיתונאי בשגב שלום, 4 יועמדו לדין

קובי פינקלר No Comments on הסתיימה חקירת תקיפת העיתונאי בשגב שלום, 4 יועמדו לדין

הסתיימה חקירתם של ארבעה צעירים בני 18-19 בחשד לתקיפת עיתונאי 'הארץ' ושריפת ברכבו בשגב שלום במהלך המהומות על רקע הנטיעות בנגב. הארבעה יועמדו לדין

שגב שלום צילום: Miriam Alster/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו לחקירת שב"כ במהלך חודש ינואר 2022 ארבעה אזרחים ישראלים, תושבי שגב שלום, בחשד כי היו מעורבים בתאריך 11 בינואר 2022 בתקיפת עיתונאי 'הארץ', נתי יפת ושריפת רכבו בשגב שלום, וכן ביידוי בקתב"ים לעבר נקודת משטרה בשגב שלום במהלך המהומות על רקע הנטיעות בנגב.

ארבעת החשודים הינם – מהראן אבו עדרה, בילאל אבו עדרה, כרם אלקאדי ואיסמעיל אלקאדי, בני גילאים 18-19. מהראן, בלאל וכארם הינם ילידי הארץ אשר אחד מהוריהם קיבל את מעמדו בישראל במסגרת הליכי איחוד משפחות.

מממצאי החקירה עלה, כי במסגרת האירוע, היו הארבעה מעורבים בתקיפה, בגניבת חפצים אישיים מהרכב ובהמשך בהצתתו, לאחר שהבינו, כי בעל הרכב הינו יהודי. מעשיהם אלו בוצעו בעוד צעירים רבים מיידים אבנים וקרשים לעבר הרכב.

עוד העלתה החקירה, כי הארבעה אף השתתפו באירועי הפרות סדר אלימות נוספות בשגב שלום בימים שקדמו למעצרם. במסגרת כך, יידו בקבוקי תבערה לעבר נקודת המשטרה בשגב שלום על מנת להציתה, יידו אבנים לעבר כוחות משטרה, הציתו צמיגים וחסמו את כביש הגישה לשגב שלום. חלקם אף השתתפו בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו בנגב בחודש מאי 2021.

עם תום החקירה בשב"כ ובמשטרה, הועבר תיקם לפרקליטות מחוז דרום, אשר צפויה להגיש כנגדם כתבי אישום חמורים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בשב"כ ובמשטרה מסרו כי "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור, וימשיכו לפעול למיצוי הדין עם אלו הפועלים לפגיעה בבטחונם של אזרחי המדינה וכוחות הבטחון".



0 תגובות